Thursday 25 September 2014

MAJLIS BACAAN YAASIN & TAHLIL, SOLAT HAJAT DAN SELAWAT & QASIDAH

Pada 8 Mei 2014 Masihi bersamaan 10 Rajab 1435 Hijrah, telah diadakan Majlis Bacaan Yaasin & Tahlil bersempena pemergian ibu yang tercinta kepada salah seorang ahli BKMNS yang belajar di Universiti al-Albayt,Mafraq yang telah kembali ke pangkuan Ilahi. Tambahan, majlis diadakan bagi mengutip sumbangan & derma kepada ahli BKMNS tersebut.

Majlis telah diadakan pada Khamis malam Jumaat di WISMA Negeri Sembilan, Mu’tah, al-Karak, Jordan. Menjelang tibanya waktu maghrib, ahli BKMNS tiba di WISMA dan solat berjemaah maghrib di WISMA. Majlis bacaan Yaasin & tahlil dipimpin oleh bekas Exco Pembangunan Modal Insan, saudara Syafie bin Abdul Ghani.

Antara objektif lain pengumpulan ahli BKMNS adalah untuk merapatkan ukhuwawah sesame ahli. Selepas solat isya berjemaah, para hadirin dihidangkan dengan jamuan makan.

Majlis diseri dan ditambah dengan pembacaan qasidah dan madaih selepas jamuan makan malam. Setiap hadirin turut berpeluang untuk mendendangkan qasidah dan madaih secara bergilir sambil disuamkan suasana majlis dengan air teh.


Majlis bersurai dengan dapat dikumpulkan sumbangan kepada ahli BKMNS yang kehilangan ibunya. Moga dengan bacaan Yaasin & tahlil dapat mensejahterakan roh ibnuya di alam sana dan moga sidikit sumbangan daripada hairin yang hadir dapat menubati kesedihan di hati sahabat tersebut.

0 comments:

Post a Comment